הקרן לפיתוח חדרה
English |  העיר חדרה |  קצת עלינו |  דבר ראש העיר - נשיא של כבוד בקרן |  יצירת קשר | 

גלרייה_קישור - [IMG]

לגלריית תמונות לחץ על התמונה

 

 

תוכנית PACT

גילאי 6-12  ( כיתות א' - ו ')             - [IMG]

תוכנית PACT - הורים וילדים יחד.

נקודה - [IMG]  

תוכנית מערכתית לילדים בגיל הרך בני העדה האתיופית והוריהם.

נקודה - [IMG]

תוכנית מקיפה 1250 ילדים בגילאי לידה - 12.

נקודה - [IMG]

בגילאי 6-12 מתקיימות מגוון תוכניות - בתי ספר, חוגים, מרכזי למידה.

   

התוכנית פועלת בסיוע ושותפות - קהילת מיניאפוליס, ג'וינט ישראל, אשלים, עיריית חדרה- אגף הרווחה,

נקודה - [IMG]

אגף החינוך, העמותה לתרבות הפנאי, מתנ"סים, משרד הבריאות, פרוייקט שיקום שכונות. 

 

 

 

  

 

 

תוכנית PACT תשע"ב -חדרה

תוכנית   pact   פועלת בחדרה בעשר השנים האחרונות, ומטרתה  לתת מענה מותאם וממוקד על פי צורך,  לכל אוכלוסיית הילדים יוצאי אתיופיה בגלאי לידה- עד 12 ובני משפחותיהם בעיר.

כחלק מתפיסת העבודה של PACT  אנו ממשיכים  במהלכים למיסוד והטמעה של התפיסות, העקרונות ודרכי העבודה של התוכנית במערך השרותים העירוני.    

התוכניות שהחלו לפעול:

  • תוכניות מוקדי בריאות- איתור וטיפול, במעונות ובטיפות חלב  תחילת עבודה נובמבר.
  • תוכנית העשרה שפתית במעונות- החלה לפעול בתחילת נובמבר.
  • התוכניות בגנים- אוריינות חשיבה חשבונית והעשרת ידע עולם ומערך סיוע פרטני ואו טיפולי. תחילת עבודה ספטמבר.
  • רווחה-עבודה של העו"סים בבתי הספר- טיפול במשפחות במצבי משבר. תחילת עבודה ספטמבר.
  • תוכניות בבתי הספר - תגבור לימודי ומערך סיוע פרטני ואו טיפולי , תחילת עבודה אוקטובר.
  • מוקדי העשרה וחוגים - פעילות פנאי והעשרה להורים וילדים ושילוב ילדים בחוגים. תחילת עבודה תחילת נובמבר.
  • מפגשי קבוצות הורים -  במעונות היום, בגני הילדים ובבתי הספר- מפברואר

חרף התקציב היורד של תוכנית PACT אגמו משאבים עירוניים ומשאבים נוספים ( התוכנית הלאומית, רווחה חינוכית, שיקום שכונות) ביחד עם משאבי תוכנית PACT על מנת להמשיך לתת מענה לצרכי הילדים בני הקהילה האתיופית.

תהליך איגום המשאבים והתאמת המענים  המתאימים נעשה לאחר מיפוי ומפגשים עם השותפים העירוניים. לקחנו יחדיו אחריות ומחויבות משותפת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה תקציבית , כחלק מתהליך המיסוד וההטמעה.

פריסת תוכניות רחבת היקף זו התאפשרה הודות לתהליך אשר נמשך מספר שנים עם השותפים העירוניים,

המחויבות העירונית וההצהרה העירונית ללקיחת אחריות.

החל מן הגיל הרך אנו עובדים ביחד עם תוכניות נוספות הפועלות בעיר :

  • תוכנית מיל"ת - הארכת יום לימודים בגנ"י במימון הרשות , קרן רש"י ופאקט.
  • תכנית מעג"ן - תוכנית לתמיכה וטיפול בגנ"י טרום חובה מתקציב התכנית הלאומית והשירות הפסיכולוגי חינוכי.
  • פרויקט שיקום שכונות בשכונת בית"ר.
  • תכניות התחלה טובה של התכנית הלאומית.
  • רווחה חינוכית - שעות תגבור לימודי ותרפיה מתקציב העירייה.
  • מערך טיפולי בבתי הספר- שעות מת"י והתוכנית הלאומית.
  • מוטב יחדיו- התערבות חינוכית החל מהגיל הרך בשכונת בית אליעזר.
  • וועדה מתכללת לבתי הספר- ועדה של השותפים (רשות, מתי' , התוכנית הלאומית ופאקט) למתן מענה בבתי הספר לימודי וטיפולי.והערכה ובקרה של התשומות מול הישגים.

אין בליבנו ספק כי התשתית העירונית שפאקט הובילה לעבודה בשיתופי פעולה בין כל הגורמים נותני שירותים בעיר כגון רווחה,בריאות, חינוך וקהילה תאפשר לקיים את התכנית ולהמשיך להרחיב ולהעמיק את השרותים למען הקהילה האתיופית .

תוכניות חינוכיות בפאקט - תפיסה אינטגרטיבית כתפיסה עירונית  .

השנים הראשונות בחייו של הילד מהוות תקופה מכרעת להתפתחותו, על כן יש חשיבות גדולה  להתערבות מוקדמת בגיל הרך והתאמה לצרכיו כפרט, אנו מאמינים כי בניית מערך פעילות כוללני תומך מהגיל הרך ועד בית הספר, מערך המלווה את הילד והוריו במסגרות החינוכיות השונות  ונותן מענה על צרכים התפתחותיים, לימודיים, רגשיים ורווחתיים יאפשר מניעה וסגירת פערים בגילאים בוגרים יותר.

 

 

 

תשומות שותפים

מטרה

שם התוכנית   

תוספת מאגף החינוך

73 שעות רווחה חינוכית

עבודה בקבוצות בנושא שפה וחשבון ואנגלית

תגבור לימודי

תשלומי הורים וסבסוד של  תלמידים ע"י  PACT

תלמידים מצטיינים איתור והמלצת בית ספר

טכנודע

התוכנית הלאומית

רווחה חינוכית- אגף החינוך

טיפול והתמודדות עם קשיים רגשיים

מערך טיפולי

בשיתוף מת"י

 חדרה

 

אבחונים

 

גישור ופעילות חינוכית

גישור חינוכי

אגף החינוך ובתי הספר

10 בתי ספר יסודיים בעיר

בית ספר שר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

טיפול מותאם פרט

אירגון מפעיל: מת"י, פאקט ומיל"ת

שם אחראי: גב' חני ויצמן מנהלת אגף החינוך, גב' ליאורה רוזנטל מנהלת המת"י

קהל היעד:  ילדים בעלי קשיים המדווחים עי הגננת  אשר זקוקים לעזרה נוספת, ואינם מופנים לוועדת שילוב.
                  הסיוע ניתן באופן פרטני או קבוצתי  על ידי אנשי מקצוע פרא רפואיים (מרפאה בעיסוק  וגננת שיח).
                  האבחון והטיפול יתבצע בגנים עצמם על פי תוכנית טיפולית אינדיבידואלית לכל ילד.

 

 

PACT  + מגיל 6- 12

תוכנית פאקט פלוס עוסקת  בקידום הילדים בתחום הלימודי חברתי ורגשי,התוכנית פועלת בתוך מסגרת יום הלימודים בבתי הספר היסודיים . לאחר איתור צרכים שנערך על ידי צוות בית הספר, נבנית תוכנית עבודה קבוצתית ופרטנית בהתאם לצורך. אותם צרכים העולים בשטח מקבלים מענה דיפרנציאלי ממוקד של כל ילד וילד. 

כאמור המענים הינם קבוצתיים ופרטניים, כאשר בתחום הלימודי-  מקבלים  תגבורים במקצועות מתמטיקה,שפה ואנגלית. ובתחום הרגשי/חברתי- מקבלים תראפיות, טיפולים פרטניים, ליווי משפחה בהתערבות עו"ס, וגישור קהילתי.

תגבור לימודי בבתי"ס

ארגון מפעיל : אגף החינוך  גב' חני ויצמן מנהלת האגף לחינוך

                                       מר שמוליק ויסבליך מנהל מחלקת החינוך

                                       גב' עדה קרוואני רכזת

שותפים נוספים : ד"ר ציפי ורדי מנהלת הרווחה החינוכית,  גב' ליאורה רוזנטל מנהלת המת"י ונציגת התוכנית הלאומית

שם האחראי:       פיקוח בתי"ס ממ"ד מ"מ
קהל היעד:           ילדים בני העדה האתיופית  בבתי ספר עתירי עולים
מטרה מרכזית:    קידום ילדים בכיתות א-ו בתחום כישורי שפה, אנגלית וחשבון.
דרכי עבודה:       לאחר איתור  ומיפוי צרכים  שנעשה ע"י צוות בית הספר, נבנות קבוצות עבודה קטנות, אינטגרטיביות,  אשר מתמקדת בתחומי
                          כישורי שפה, אנגלית וחשבון. הלמידה מתבצעת ע"י מורה מתגברת אשר תלמד בין  2-4 ש"ש עפ"י מידת הצורך  בכל קבוצה.

 

 

בית ספר שר העשרת השפה  העברית באמצעות שירי ארץ ישראל.

אירגון מפעיל : האגף לחינוך, פאקט

שם האחראי: גב' חני ויצמן מנהלת האגף לחינוך
                    מר שמוליק וייסבליך מנהל מחלקת החינוך

קהל היעד :ילדים בכיתות ד' בעשרה בתי ספר.

תאור קצר :התוכנית פועלת זו השנה הרביעית בעיר חדרה , והשנה בעשרה בתי ספר- אור לטף, אילן רמון, ארלוזורוב, יבנה, מוריה, ניצנים, פאר עם, צפרירים, שילה ותחכמוני.
התוכנית מיועדת לשכבת כיתות ד' ומתקיימת 6 פעמים במהלך השנה. במסגרתה מוענקת לילדים חוויה מהנה ומרגשת להקניית ערכי אהבת המולדת, הנחלת מורשת ישראל,  אהבת השפה והתרבות העברית. הילדים לומדים מספר שירים בשיעור שמתקיים בחלל פתוח ומונחה ע"י אמן המצויד במערכת הגברה וכלי נגינה.  הילדים לומדים תוך כדי לימוד השירים ושומעים את הסיפורים אודות השירים והתקופה ומפרשים את המילים והמשמעויות הנגלות מהשיר. בסיום הילדים שרים ביחד את השירים שנלמדו כשירה בציבור היוצרת גיבוש וחוויה נעימה של "ביחד" .
השנה בבתי הספר בגבעת אולגה יינתן דגש על שירי ים וחוף. 

 

טכנודע לבתי הספר

 

פרוייקט מצוינות במדעים

פרויקט "מצוינות במדעים" הינו פרויקט רב-שנתי המיועד לפתוח בפני הילדים המצטיינים צוהר לעולם הטכנולוגי-מדעי ולהוות מסגרת תומכת הכוללת: הדרכה, הרחבת הידע, העשרה במגוון נושאים וכן ארוחת צהרים חמה לכל משתתף. רכישת הידע במדע והחשיפה לטכנולוגיה יוצרת בקרב הילדים שפה עשירה, פותחת בפניהם אופקים ואפשרויות חדשות, ומשמשת גורם ממתן לתופעות שליליות. בנוסף, רכישת הידע עשויה להוות בסיס ליציאתו של המשתתף ממעגל של עוני ותלות. באמצעות מתן תכנים מדעיים וערכיים לאוכלוסיות חלשות, יכולה להיווצר דינאמיקה חיובית שתשפיע הן על הילד המשתתף והן על משפחתו וסביבתו הקרובה. הפרויקט עוסק בנושאים כגון: כימיה, רפואה, "כיצד זה פועל?", תעופה וחלל, אומנות, איור וסיפור, קולנוע ואחרים. בנוסף, נערכים במסגרת הפרויקט סיורים במפעלים וחברות בעלות תוויות של מצוינות, בפעילויות כלליות בטכנודע וכן באירועי תרבות של הפרויקט.

הפרויקט מיועד לילדים מרקע סוציו אקונומי נמוך, ותושבי גבעת- אולגה אשר מאותרים ע"פ הקריטריונים הבאים: ציוני בית ספר, המלצת מנהלי/מורי בתי הספר, התנהגות ראויה, מיון באמצעות מבדקים אשר נערכים ע"י צוות הטכנודע ומחויבות כתובה של הילד והמשפחה להשתתף בפרויקט. מטרות הפרויקט:

  1. פיתוח זיקה וקירבה לעולם המדעי והטכנולוגי.
  2. הקניית ידע בסיפורים קלאסיים ואיור, תיאטרון בובות, "כיצד זה פועל?", אומנות, כימייה, יזמות, קולנוע, רפואה ותעופה, חלל וטילים.
  3. חינוך לנקיטת עמדה, יזמות ומנהיגות.
  4. פיתוח מודעות ותרומה לקהילה וסביבתה.
  5. מקום למפגש חברתי ופיתוח מיומנויות חברתיות.
  6. העצמת היצירתיות, השאיפה למצוינות אישית והדרכים למימוש עצמי.
  7. תוכנית שחברי צוותה נגישים וקשובים למשתתפי הפרויקט והוריהם.[1]

בתוכנית משתתפים 40 ילדים בני הקהילה.

 

 

 

 

גישור במוסדות החינוך - גישור חינוכי גנ"י ובתי"ס וקבוצות הורים

 

ארגון מפעיל:  משרד החינוך, אגף החינוך  ןפאקט

שם האחראי:  גב' חני ויצמן מנהלת אגף החינוך
מטרה מרכזית: גישור בגנ"י ובבתי"ס שאינם מקבלים גישור. גישור בין הורים למע' החינוכית למעורבות בחינוך הילדים. ופתיחת קבוצות הורים

קהל היעד :ילדים והורים בגנ"י ובבתי הספר.
תיאור קצר: שיתוף ההורים בתהליכים החינוכיים של ילדיהם בגנ"י ובבתיה"ס.

אופן הביצוע: שתי  מגשרות  חינוכיות  בגנים ובתי ספר. כ"כ בתוכנית זו יתקיימו קבוצות הורים במקומות שונים עפ"י  
                     הבקשות ואיתור הצרכים של אנשי המקצוע.

 

 


 

 

    מרכזי למידה- 'מקסם'

 

ארגון מפעיל:          עמותת גדעון
מטרה מרכזית:       קידום הישגים לימודיים של ילדים בני הקהילה האתיופית.

קהל היעד:              120  ילדים בגילאי  6-12 והוריהם.

תיאור קצר של הפרויקט:  הפעילות תתבצע במסגרת מרכזי הלמידה 'מקסם' בשכונות פאר, גזית, יוספטל וגני אלון,  עבודה בקבוצות קטנות ע"י מורים מקצועיים במטרה לתת מענה לימודי פרטני לצרכי הילדים ,תוך חיזוק ותגבור מקצועות הליבה.

אופן הביצוע:

מרכז למידה פועל  חמישה ימים בשבוע בין השעות 16:00-19:00 אחר הצהריים

במסגרת הפעילות ניתנת לילדים ארוחה חמה.

 

חוגים

 

ארגון מפעיל:   העמותה לתרבות הפנאי

                        מתנ"ס אולגה
                        פאקט

שם האחראי:     שלמה בוזגלו מנכל עמותת על"ה

                         סיגל סמיאן מנהלת מתנ"ס גבעת אולגה
מטרה מרכזית: פעילות העשרה חינוכית חווייתית  לילדים בני הקהילה והוריהם למשחק ובילוי שעות פנאי משותפות.

קהל היעד ילדים בגילאי 6-.12

תיאור קצר: החוגים בהם ישתתפו הילדים הינם  חוגים המוצעים לכלל אוכלוסיית העיר,  פאקט מסבסד את השתתפות הילדים בחוגים הללו ובמימון  חלקי של ההורים. השנה צפויים להשתתף בחוגים ברחבי העיר כ- 215 ילדים.

 

 

קרן מענים- לצרכים מיוחדים.

 

ארגון מפעיל:          אגף הרווחה, ופאקט

שם האחראי:           גב' זיוה גבאי, מנהלת אגף הרווחה , זיווה הימברג מנהלת רווחה מזרח

מטרה מרכזית:       מתן מענה לילדים בגילאים לידה- 12 (לידה - כיתה ו' כולל) בצרכים מיוחדים בהתאם  

                               להנחיות הג'וינט-  סיוע במימון שכ"ל במעונות יום, השתתפות  במימון מכשור רפואי, בעזרה  

                               במימון צהרונים, ספרי לימוד וביגוד ובסבסוד חוגים תוך שילוב הילדים במערך העירוני

                               ושימת דגש על מצוינות.

קהל היעד:              כלל אוכלוסיית הקהילה , הורים לילדים גילאי לידה - 12

 

תיאור קצר:  ועדה מיוחדת מתכנסת באגף הרווחה אחת לחודש לדיון בבקשות המופנות אליה עי משפחות ומוסדות החינוך. בוועדה חברים יו"ר מנהלת מח' רווחה מזרח, רכזת פאקט יישובית , רכז קהילתי מטעם הפאקט ועו"ס מרכזת הוועדה הפועלת בהתאם  להנחיות הג'וינט. טפסי הבקשות נבדקים נוכח תלושי שכר ותדפיסי הבנק של המשפחה ועל פי נתונים אלו נקבעת זכאות המשפחה.

תאום  טיפולי .
ארגון מפעיל:אגף הרווחה    

שם האחראי:גב' זיוה גבאי מנהלת אגף הרווחה,

זיווה היימברג מנהלת רווחה מזרח,

אילנה פריימוביץ מנהלת מרכז הורים וילדים.

מטרה מרכזית: טיפול ומעקב אחר הטיפול במשפחות של ילדים  בגילאי לידה עד 12 בכל התוכניות ובבקשות לקרן צרכים בסיסיים.

קהל היעד:  משפחות לילדים בגילאי לידה- 12  והוריהם במסגרת תכנית PACT.

אופן הביצוע: שני  עו"סים אשר מהווים חלק ממערך הרווחה העירוני. תחומי העיסוק: PACT-לידה-שש, PACT+ 6-12 ועו"ס לעבודה עם הורים במרכז הורים וילדים.

  • טיפול ישיר במשפחות (פרטני, משפחתי, דיאדי וקבוצתי)
  • גיוס משפחות חדשות לטיפול במרכז  הורים וילדים דרך בתי הספר, מחלקות רווחה וגורמים שונים בקהילה
  • תכנון תכניות ייחודיות לאוכלוסיית היעד.
  • תיאום בין בתי הספר לשירותי הרווחה- ריכוז, תיווך וטיפול בהפניות של בתי הספר, כאשר עולים צרכים של ילדים ובני משפחותיהם להתערבויות של שרותי הרווחה.
  • מענה ממוקד לצרכי בית הספר- בחינת מענים מתאימים לצרכים ומצבים משבריים הקשורים בקבוצת ילדים או קבוצת הורים.
  • זיהוי צרכים של משפחות ובניית אסטרטגית התערבות.

 

 

בברכה לשנת עשייה משותפת ומבורכת

צוות PACT  

חדרה